כיצד ניתן לחסוך עשרות אלפי שקלים במשכנתא?

אחד הנושאים הבוערים ביותר של יוקר המחייה, הוא הנושא של הדיור בישראל, במיוחד במקרה של זוגות צעירים. כיום, אחד הדברים הקשים ביותר לזוגות צעירים זה להשיג משכנתא, שכן ההון העצמי הנדרש מהם הוא גבוה יחסית בניגוד לעבר. יותר מכך, לפעמים הזוגות הצעירים לוקחים משכנתאות שבהם הם יתקשו לעמוד בהמשך הדרך, או שיהיו משועבדים להן במשך שנים.

משכנתא, רק כדי להסביר, הנה הלוואה ארוכת טווח שנותן הבנק על מנת לרכוש נכס שעליה כמובן משלמים ריבית. בתקופה הזאת, הנכס נמצא בשעבוד לבנק, עד שמוחזרים כל תשלומי המשכנתא. את המשכנתא כמובן נוטלים עם רכישת הבית, כך שהבנק בעצם נמצא ערב

לא הרבה יודעים זאת, אבל כיום ניתן לחסוך עשרות אלפי שקלים על תשלומי המשכנתא. נכון, בתחילת הדרך בהחלט מדובר על עניין שהוא יכול להיות מורכב, אך ככל שמתבגרים והיכולות הכלכליות נעשות טובות יותר, כך דווקא ניתן לחסוך בתשלומי המשכנתא על ידי מונח שנקרא "מחזור משכנתא".

במקרה של מחזור משכנתא, מה שקורה הוא שפשוט יכולת התשלומים וההחזרים היא טובה יותר, כך שניתן להחזיר את המשכנתא בפרק זמן מהיר יותר ובכך בעצם לחסוך עשרות אלפי שקלים (ככל שההחזר ארוך יותר כך עולה גובה התשלומים). במקרה שכזה, פשוט נוטלים משכנתא חדשה "שקונה" את המשכנתא הישנה ובפועל מעתה מקצרים את תשלומי המשכנתא.

חשוב לציין, שכאשר חושבים על ביצוע של מחזור משכנתא, חשוב מאוד לשים לב לעניין של קנסות היציאה. לפעמים לא משתלם לבצע מחזור משכנתא, שכן קנסות היציאה יכולים להיות גבוהים יחסית (ככל שמתקרבים למועד הפרעון המלא של המשכנתא).

מכיוון שלא ממש תמיד מבינים בתחום של המשכנתא, מומלץ מאוד להסתייע ביועץ משכנתאות. כמובן שברשותכם עומדת האופציה להתייעץ עם יועץ מטעם הבנק, או יועץ עצמאי למשכנתאות שפשוט יגבה מכם תשלום, אומנם לרוב הוא פשוט אובייקטיבי יותר וימצא לכם את מסלול המשכנתא הטוב יותר שיחסוך לכם עשרות אלפי שקלים.

כמובן, שלא חובה לבצע מחזור משכנתא בבנק אותו נטלתם את המשכנתא המקורית, אלא בכל בנק למשכנתאות שפשוט יציע לכם תנאים טובים יותר.