כיצד ניתן לחסוך כסף לאחר רכישת בית?

רכישת בית הינה אחת ההחלטות החשובות שעושה אדם בחייו. כמובן, שעד שכבר מגיעים לסיטואציה שבה יש את המשאבים הדרושים לרכישת הבית, לא הרבה מבינים כי הסיפור של ההוצאות רק מתחיל. נתחיל ונאמר כי העניין של רכישת בית הינו עסק יקר אם לא יקר מאוד, ואנשים שרוכשים דירה לראשונה אינם ממש מודעים לנושא הזה.

לא מדובר רק על רכישת הדירה עצמה בשלב הראשון, בין אם זוהי דירה חדשה מקבלן או דירה אותה רוכשים כיד שנייה. אלא גם על השלב שבו צריך להחליט כיצד רוצים שהבית ייראה. מי שרוכש בית להשקעה לרוב לא יוציא יותר מידי משאבים על הבית אותו רכש, אלא ישקיע בו את המינימום הדרוש למגורים נאותים (במיוחד כאשר מדובר על בית חדש מקבלן). לעומת זאת, מי שקונה בית למגורים, יודע כי הוא צריך להשקיע לא מעט על מנת שהבית יהיה לטעמו.

אחד הדברים החשובים בחיסכון כאשר רוכשים בית חדש, הינו יצירת תקציב מראש שאליו כמובן צריך להוסיף לפחות 30% על הוצאות שאינן צפויות. ברוב המקרים מדובר על סכומים של לפחות 100,000 ₪, בנוסף למחיר שמשלמים על הדירה. בהרבה מקרים, במידה וקונים בית מיד שנייה, לרוב לא מבצעים יותר מידי שינויים, כאשר הוא חדש יחסית ובמצב טוב.

לאחר שבוחרים בתקציב, חשוב לדעת, כי צריך להחליט במידה ומחליטים לבצע שיפוץ או שינוי על ידי הקבלן, מה נחוץ, מה חובה לעשות דרך הקבלן (כדוגמת תכניות חשמל ותכניות אינסטלציה), ומה ניתן לעשות באופן עצמאי ואין צורך להשתמש בקבלן, שכן סביר להניח שהמחירים שהוא יציע יהיו גבוהים משמעותית ממה שתוכלו למצוא בשוק הפתוח.

כל מה שניתן לעשות באופן עצמאי (רכישת כלים סניטריים, ארונות, מיזוג וכדומה), ניתן להתאגד עם הדיירים האחרים ולבקש הצעות מחיר מרוכזות. חשוב לזכור, כי במקרים האלו הכוח שיש לדיירים הוא גדול  וככל שהקבוצה גדולה יותר, ככה המיקוח הוא טוב יותר ונותן להוריד מחירים משמעותית.

כמו כן, בהרבה מקרים, ניתן למצוא חנויות שמציעות דברים לבית במחיר טוב יחסית.

במידה ונדרשים בעלי מקצוע שונים, כמובן שניתן לקבל הצעות מחיר ולראות שהן זולות משמעותיות מאלו של הקבלן.