איך ניתן לקנות מוצרי מזון יותר בזול?

אין ספק שיוקר המחייה הוא נושא שמטריד משפחות רבות. בשנים האחרונות הנושא עולה יותר ויותר לסדר היום הציבורי בעיקר בעקבות המחאה החברתית של שנת 2011. למחאה הזאת קדמה מחאת הקוטג' בכמה חודשים, בה הציבור הצביע ברגליים וסירב להעלאות המחירים של המוצר של ידי חברות החלב השונות, ואכן החברות נאלצו להגיב לחרם בהורדת מחירים שנשארו פחות או יותר באותו הטווח עד היום.

אולם, יוקר המחייה אינו מסתכם רק בקוטג' שהינו רק מוצר אחד מיני רבים מסל הקניות הבסיסי של כולנו בחנויות המזון השונות. הוצאות משפחה על מזון בממוצע עומדות על 2000 ₪ בחודש לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. כך, שאחד הדברים שניתן לחסוך עליהם ולחסוך אלפי שקלים בשנה הינו הנושא של מוצרי המזון.

דרכים לחסכון

חשוב לציין, כי הרבה חושבים שלפעמים הבדל המחירים על אותו המוצר בין חנויות מזון שונות אינם משמעותיים. אך תחשבו כי מדובר על סכום מצטבר שמגיע לכמה עשרות או מאות שקלים בחודש. נתחיל ונאמר, כי בעבודה משמעותית, ניתן לחסוך ללא בעיה על מוצרי מזון שונים.

הדרך הפשוטה ביותר בה ניתן לחסוך, היא כמובן לקנות מוצרים במבצעים. לא להיכנע למותגי הענק, אלא לרכוש מותגים מקבילים. הפרשי המחירים יכולים להיות די משמעותיים. כמו כן, לפעמים יש מבצעים של 1+1, אולם חשוב לשים לב אם עדיין מדובר על עסקה משתלמת.

דרך נוספת, הינה לבצע השוואת מחירים בין חנויות המזון השונות. כמובן, שאין ממש צורך היום לעבור בין חנות לחנות ולבדוק את זה. היום כבר יש אפליקציות שונות שיכולות לבצע את ההשוואה הזאת, על ידי סריקה פשוטה של הברקוד שדרכו ניתן לראות את המחיר של אותו המוצר בכמה מקומות והיכן הוא הכי זול.

חשוב מאוד, לעשות רשימה של מוצרים נדרשים ולהיצמד אליה, זה קל מאוד להגיע לקניות ולהתחיל להתפזר ובסופו של דבר לצאת עם מוצרים שלא באמת צריכים ובסוף הולכים לפח. עדיף לעשות קנייה מרוכזת אחת בשבוע של רוב הדברים, ואם צריך לעשות השלמות למוצרים חשובים במהלך השבוע.

אם נסכם זאת, קיימת אפשרות משמעותית לקנות מוצרי מזון יותר בזול ולחסוך אלפי שקלים בשנה.