חנוך רידר נותן טיפים על צרכנות נבונה בקניית מוצרי איפור

ב-2017 כולנו כבר יודעים עד כמה חשוב להתנהל באופן מושכל כצרכנים. יוקר המחיה בארץ הוא מהגבוהים בעולם, ואם לא די בכך שמחירי הדירות יותר מהכפילו את עצמם תוך עשור ושכדי לקנות דירה בישראל נדרשות 160 משכורות ממוצעות (פי שניים ביחס לארה"ב ורוב מדינות אירופה!), הרי שגם מחירי מוצרים שהם חלק בלתי נפרד מהשגרה של כולנו הם גבוהים מאוד – אלא אם כן מקפידים על צרכנות נבונה. בכל הקשור לרכישת מוצרי טיפוח ואיפור כדאי ליישם את הטיפים של חנוך רידר, מי שהביא לארץ את המותג איל מקיאג', יצק לתוכו ערך מוסף מקומי ובעיקר הוכיח שאיכות לא חייבות להגיע עם מחיר מופקע.

מתי כדאי לנצל את האופציה של האינטרנט?

אחת הדרכים העיקריות להוזיל את עלות המוצרים שאנחנו רוכשים, בתחומים רבים ובפרט כשהמטרה היא קניית מוצרי איפור שונים, היא קנייה אונליין.

ישנן שלל חנויות אינטרנטיות שמציעות אייליינרים, עפרונות לשפתיים, פודרות, מייק-אפים, צלליות ושאר מוצרים המשמשים לאיפור הפנים, ובאופן טבעי בלא מעט מקרים הן מציעות לנו מוצרים איכותיים במחירים תחרותיים מאוד. יחד עם זאת ממליץ חנוך רידר לנצל את האופציה של הקניות המקוונות באופן מושכל וזהיר.

סיבה אחת לכך שלא בכל מקרה כדאי לקנות מוצרי איפור אונליין, גם אם הם מוצעים לנו במחיר נמוך, היא שלא כל תכשיר איפור מחמיא לכל אישה. למעשה, גם אם מדובר במוצר איפור שלפי התיאור שלו הוא אופטימלי עבורך, עבור סוג העור שלך, עבור מבנה הפנים שלך ובאופן כללי תואם את ההעדפות שלך, עדיין ייתכן שהוא לא יקנה לך את המראה המחמיא ביותר האפשרי. לעומת זאת, אם מדובר על תכשיר איפור שאת כבר מכירה ומשתמשת, ויודעת בוודאות שהוא זה המתאים לך ביותר ושיוצר בדיוק את המראה המבוקש, בהחלט כדאי לחפש אותו ברחבי הרשת ולמצוא הצעת מחיר משתלמת באמת.

דגש נוסף למי שמבקשת לקנות מוצרי איפור אונליין כדי לחסוך בהוצאות הוא לוודא שמדובר באתר אמין לחלוטין. הסיבה לכך היא שלמרבה הצער ישנם גם לא מעט אתרים שמציעים מוצרי איפור מזויפים, ואם קניית מכנסיים שמנסים לחקות מותג מוכר אבל הם זיוף לא גורמת נזק אמיתי, הרי ששימוש בתכשיר איפור מזויף עלול לפגוע בעור הפנים.

למה חנוך רידר ממליץ לקנות רק מה שבאמת צריך?

אחד המרכיבים המרכזיים של צרכנות נבונה בכל התחומים היא לקנות רק את מה שאנחנו באמת צריכים – וכך הדבר גם בתחום מוצרי האיפור. לא קל להתנהל עפ"י הכלל הזה בעולם שמוצף במסרים שיווקיים בכל מקום, ובכל זאת כדאי להתאמץ ולא להתפתות להצעות כאלה ואחרות, אלא לרכוש אך ורק את מה שאת באמת צריכה. בהקשר זה ממליץ חנוך רידר להתייעץ עם מאפר או מאפרת מקצועיים, שיעזרו לך להבין מהם הצרכים האמיתיים שלך מבחינת איפור, וגם המלצות אלה יסייעו לך לא לרכוש תכשירים ומוצרים שאין להם ערך אמיתי עבורך.

עוד חשוב לזכור שבמקרים רבים מוצעים לנו מבצעים כגון מוצר שני ב-50% הנחה וכו'. אמנם 50% הנחה הם לא דבר של מה בכך, אבל אם אין צורך אמיתי במוצר השני, גם אין סיבה לקנות אותו.

להעדיף איכות על מחיר זול

צרכנות נבונה היא לאו דווקא לקנות את המוצר הזול ביותר – אלא את זה שמספק את יחס העלות-תועלת הטוב ביותר. בהתאם יש לבחון גם את התמורה שמספק לנו כל מוצר איפור והתועלת שיש לנו ממנו, כשבאופן כללי ממליץ חנוך רידר לזכור שמוצרים איכותיים גם יוצרים מראה מרשים יותר וגם מחזיקים מעמד זמן רב יותר.