תואר מחקרי במדעי המחשב

 

 

אם אתם בעלי תואר ראשון במדעי המחשב, רוצים לקחת את הידע שלכם לשלב הבא ואולי אפילו למצוא עבודה טובה יותר ולהרוויח יותר כסף, תואר מחקרי במדעי המחשב זו דרך נפלאה להגיע לשם. כאן תמצאו את כל המידע החשוב לגבי מסלולי הלימוד ותוכלו להבין בדיוק למה כדאי ללכת על האפשרות הזו.

 

מה זה תואר מחקרי במדעי המחשב?

מדעי המחשב הוא אחד מתחומי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל בשנים האחרונות ומאפשר לבוגרים להשתלב בתפקידי מפתח עם שכר גבוה ותנאים מעולים בענף ההייטק. עם השנים התחרות הולכות וגוברת וחברות רבות מחפשות מעבר לתואר ראשון. תואר מחקרי במדעי המחשב הוא בעצם תואר שני עם תזה שלאחריו אפשר להמשיך גם לתואר שלישי. אפשר גם ללכת על תואר שני לא מחקרי ללא אפשרות להמשיך לתואר שלישי.

 

מה לומדים במסגרת התואר?

רשימת הקורסים היא ארוכה למדי וכוללת נושאי מתקדמים כמו מבני נתונים, קריפטוגרפיה, רובוטיקה, רשתות מיון וניתוב, אלגוריתמים מבוזרים, תכנון גיאומטרי, בינה מלאכותית, אנליזה נומרית ועוד.

 

משך הלימודים?

במרבית מוסדות הלימוד בישראל אורך מסלול הלימודים הוא שתי שנות לימוד אקדמיות.

 

איפה אפשר ללמוד?

ניתן ללמוד במוסדות הבאים: המרכז הבינתחומי בהרצליה, המכללה האקדמית תל אביב יפו, מכללת אשדוד, מכללת הדסה ואוניברסיטת בן גוריון בנגב.

 

במה אפשר לעבוד וכמה אפשר להרוויח?

במציאות של ימינו, חברות ההייטק הגדולות ביותר מעדיפות לשבץ בתפקידי המפתח אך ורק בוגרי תואר שני בעדיפות על בעלי תואר מחקרי. באשר לשכר – זה תלוי מאד בתפקיד ובותק, אך במרבית המקרים מדובר על תפקידים שבהם הטווח עומד על סכום שבין 18,000 ש״ח ל-35,000 בחודש. זוהי גם הסיבה שמדובר כיום באחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל.