מדוע סניפים מוכרים של סופרים מוכרים סל קניות זול יותר באזורים של חרדים בהשוואה לאזורים אחרים?

בתור חילונים, רבים מאיתנו שואלים את השאלה, איך החרדים שיש להם בין 4-8 ילדים קטנים בבית מצליחים לסגור את החודש. הרי אנחנו החילונים, משלמים משכנתא או שכירות, משלמים הוצאות רכב, קניות בסופר, חוגים לילדים, יוצאים מדי פעם לחופשה כדי להישאר שפויים, חיים את מרוץ החיים ועדיין לפעמים בקושי מצליחים לסגור את החודש.

אז ברור שהחרדים חיים חיים הרבה יותר צנועים מאיתנו. פחות חופשה וגם אם כן אז הן צנועות, פחות חוגים לילדים, לפעמים מסתדרים בלי רכב…אבל יש משהו אחד שיכול אפילו לקומם אותנו שגם די עונה על השאלה הזו.

העובדה שרשתות גדולות ומוכרות של סופרים ולא מכלות שכונתיות מקומיות בבני ברק מוכרות לחרדים את אותם מוצרים שאנחנו החילונים קונים גם בפריפריה וגם במרכזי הערים בפחות כסף. אז למה זה קורה ? אם עושים השוואה מגלים שהפערים מטורפים וכי עבור אותו מוצר שאנחנו קונים בראשון לציון או בתל אביב במחיר X, בבני ברק באותה רשת, ימכרו ב-80% מחיר זול יותר.

זה בא לידי ביטוי בכל סוגי המוצרים: ירקות, פירות, מוצרי בשר ועוף, קטניות, מוצרי ניקיון והיגיינה לתינוקות. אז למה בעצם? ובכן, לשאלה זו יש כל מיני פרשנויות. יש יגידו שזה הכל עניין של היצע וביקוש, כלומר החרדים קונים יותר, לפעמים בסטוקים ולכן המחירים נמוכים יותר ויש גם הרבה יותר מבצעים על מוצרים מסוימים כמו חיתולים, מוצרי ניקיון ומוצרי יסוד. סיבה נוספת שיכולה לגרום לפער הלא הגיוני הזה היא משום שבאזורים שמתגוררים חרדים יש יותר מרכולים וסופרים, לכן יש יותר תחרות ואז המחירים יורדים.