כיצד לעבור את התואר האקדמי בשלום מבחינה כלכלית

אחרי שמסיימים את השירות הצבאי והטיול הגדול (למי שבוחר לנסוע) הגיע הזמן ללימודים האקדמיים. ללא ספק, מדובר על פרק זמן שנע בין שלוש לארבע שנים, שהוא משמעותי מאוד להמשך החיים. אז אחרי שבוחרים את התואר שאותו מעוניינים ללמוד ואת מוסד הלימוד, חשוב לשים לב למספר דברים שיסייעו לכם לסיים את התואר בשלום, אבל בלי שאתם במינוס אדיר או שאתם לא יודעים כיצד להחזיר הלוואה שלקחתם בתקופת הלימודים.

לסטודנטים יש נטייה מסוימת לפרוק כל עול כלכלי, במהלך תקופת הלימודים העמוסה ולומר לעצמם הם כבר יסתדרו אח"כ. אם שומרים על מספר כללים מסוימים במהלך תקופת הלימודים, כמובן שניתן לעבור אותה בצורה סבירה, ללא הצורך בחיי סגפנות מוחלטים:

  1. תביאו אוכל מהבית: כמובן שמכל הלימודים והשעות הרבות שמבלים במקפוס, קיים הצורך הבלתי פוסק לאכול. כמובן שיש את הקפיטריה ודוכני המזון השונים שימכרו לכם אוכל. אבל תוכלו לחסוך בצורה משמעותית במידה ותביאו רוב השבוע אוכל מהבית. תחשבו שבמקרה הטובה מחיר ארוחה הוא בסביבות 25 ₪.
  2. תשתמשו בדברים שמציעים לכם: פרט לאוכל, עוד דבר שסטודנטים נורא אוהבים זה קפה והרבה. אז לפעמים ניתן להתפנק בקפה הפוך או אספרסו, אבל גם אם יש לכם אגודה חזקה והמחיר הוא 6-7 שקלים לכוס, עדיין, במידה ושותים הרבה, זה כבר מתחיל להיות עסק יקר. ברוב מוסדות הלימוד כיום, מציעה אגודת הסטודנטים מתקני קפה שונים של קפה בשנקל.
  3. לא למהר לעזוב את בית ההורים: אם מוסד הלימוד קרוב לבית הוריכם, ובמידה ואתם מסתדרים לא רע עם ההורים, אין צורך למהר לעזוב את הבית, לפחות בשנה הראשונה. שכר דירה, גם שגרים עם שותפים, מגיע לפחות ל-1000 ומשהו ₪ במקרה הטוב. כמובן שאם אתם לא יכולים ואין ברירה סעיף זה פחות רלוונטי.
  4. תעבדו: הרבה חושבים שאי אפשר לעבוד וללמוד (ואכן זה נורא קשה), אבל ניתן בכל זאת לעבוד 40-50 שעות בחודש (כלומר משהו כמו 10 שעות שבועיות). זה לא בשמיים וזה אפשרי, וזה יאפשר לכם להרוויח קצת כסף ויכולת לתמרן כלכלית בכל מה שצריך.