טיפים בהורדת מחירים בהזמנת מלון בעולם

המלון הוא חלק מרכזי מאוד מהחוויה שלנו במהלך טיול בחו"ל. הבחירה שלנו בפתרון לינה צפויה להשפיע לא רק על החוויה שלנו במהלך השהות בחו"ל, אלא גם על המחיר. טווחי המחירים של מלונות בעולם רחבים בכל קנה מידה, אולם השורה התחתונה היא שמחירי הלינה עלולים להיות גבוהים. במיוחד כשהמלון מפואר או מבוקש במיוחד.

החדשות הטובות הן שיש לא מעט דרכים לצמצם את העלויות, ובכך להפוך את החופשות שלכם לנגישות ולאטרקטיבית יותר. האינטרנט למשל מספק כיום דרכים רבות להוזיל את עלות המלון וקריאה באתרי תיירות גדולים וידועים, תעזור לכם לא מעט לעשות זאת. הנה עוד כמה דרכים טובות לחסוך בעלות המלון.

השוואת מחירים

בכל יעד תיירותי תמצאו רשימה ארוכה של מלונות, לפעמים אפילו מאות או אלפים. האתגר העיקרי הוא למצוא את המלון הזול ביותר שגם יתאים לכם לצרכים ולרצונות. השוואה בין מלונות ביעד מסוים מגדילה את הסיכויים לכך פלאים. ישנם לא מעט אתרי השוואת מחירים באינטרנט שיאפשרו לכם להציג את רשימת המלונות ביעד, לראות את המחירים העדכניים של כל אחד מהם בתאריך נתון ולסווג את התוצאות בהתאם לפרמטרים שונים: המיקום, מספר הכוכבים, דרגת האירוח, התשתיות הקיימות במלון וכן הלאה.

שימו לב שגם עבור אותו מלון, אתם יכולים למצוא הצעות שונות בתכלית באתרים או דרך סוכנויות וחברות התיירות למיניהן. עקב כל אלה חשוב לבצע את המאמצים הלא כל כך גדולים היום בביצוע הבדיקות הנדרשות, בדיקות שעשויות לחסוך לכם מאות ואלפי שקלים. יחד עם זאת, חשוב מאוד לזכור שלא רק המחיר קובע וכדאי גם להקפיד ולבדוק מלונות מומלצים ופופולריים שישאירו אתכם בסופו של יום עם טעם טוב מהחופשה.

חפשו את ההנחות המשמעותיות

הנחות מוצעות חדשות לבקרים בתחום התיירות. מלבד הבדיקה באתרי אינטרנט להזמנת מלונות, באפשרותכם לנסות ולאתר מבצעים דרך גופים שונים: כרטיסי האשראי שאתם מחזיקים בהם, מועדוני התיירות בהם אתם חברים, אתרי קופונים ישראלים ובין-לאומיים ועוד.

בדרך כלל הצעות במקומות אלה הן בעלות תנאים מוגדרים ומוגבלים (למשל תאריך מסוים), אולם אם הכול יתאים לכם – יכול להיות שתשיגו בדרך זו חיסכון כלכלי משמעותי.

לפעמים אפשר להתפשר

מחירו של מלון ספציפי מושפע מרשימה ארוכה של פרמטרים. הבחירות שאתם תבצעו ביחס למלון מסוים לכן צפויות להשפיע על המחירים שתצטרכו לשלם עבורו. כאן עולה האפשרות של התפשרות ביחס לחלק מרכיבי המלון הפוטנציאלי. אם אתם נוסעים לחופשה עירונית, בה המלון אמור להיות לא יותר מאשר מקום להגיע אליו בתום יום הטיול למנוחה ופחות מקום להעביר בו שעות ארוכות מדי יום, אתם יכולים לבחור במלון בדרגה ממוצעת ומטה.

דוגמא נוספת היא מיקום המלון. בדרך כלל כאשר מלון ממוקם ב"לב העניינים" – במרכז הערים, ליד אטרקציות, בסמוך לחוף הים וכדומה – מחירו עולה כלפי מעלה. אם אתם בוחרים במלון במיקום פחות מבוקש, המחיר עשוי לרדת פלאים. מומלץ לשמור את ההתפשרות במלונות ליעדים בהם התחבורה הציבורית נגישה וזולה יחסית, כך שלא תצטרכו לבזבז יותר מדי זמן וכספים עבור הנסיעות מדי יום.

מתי מזמינים?

גם למועד בו מזמינים את החדר במלון יש השפעה על המחיר (בדומה לרוב רכיבי החופשה האחרים). אין כאן כלל קבוע, אבל בכל מקרה ניתן לבצע בדיקות לאורך פרק זמן מסוים במטרה לראות אם המחירים משתנים לכאן או לכאן. חלק מהמלונות משווקים תחילה את החדרים במחירים זולים יחסית, ומעלים אותם ככל שהמועד מתקרב ותפוסת החדרים במלון עולה. מנגד, לפעמים דווקא מבצעים של הרגע האחרון מגלמים בתוכם חיסכון של עשרות אחוזים במחיר הלינה.

 

מרחבי הרשת:
יורם קראוס – יומן מסע טיפוס הרים אל פסגת הר המטרהורן