האם יש תחליפים אמיתיים למותגי האוכל במחיר שפוי?

כידוע, ישראל נחשבת לאחת המדינות היקרות למחייה, בעיקר בהיבט של אוכל. בהשוואה למדינות אחרות במערב יש מוצרים שיקרים כאן בעשרות אחוזים ולכן רובנו מחפשים תחליפים אמיתיים למותגי האוכל במחיר שפוי. לפני מספר שנים, החלו הרשתות הגדולות כמו שופרסל, חצי חינם, רמי לוי ואפילו קופיקס לייצר בעצמן את אותם מוצרים הנמכרים על ידי מותגים מובילים ומוכרים בפחות כסף.

לצורך הדוגמא, אם התרגלנו לרכוש רוטב עגבניות של חברת ברילה או חברה מוכרת אחרת, היום אפשר לרכוש רוטב עגבניות שהוא לא פחות טעים ואיכותי של מותגים אחרים ויצרניות מקומיות. הדבר הזה נכון לעוד המון סוגים של מוצרים כמו עוף, דגים ובשר, גבינות ומוצרי חלב, פחמימות מסוגים שונים כמו אורז או פסטה ואפילו דגני בוקר בטעם דומה או זהה למותגים המובילים.

התהליך הזה לא רק פותח לנו הצרכנים יותר אפשרות בחירה ופחות מגביל אותנו להתחייב לחברה אחת מסוימת, אלא גם יכול להוזיל את סל הקניות החודשי שלנו בעשרות אחוזים.

אז איך עושים את זה נכון?

ובכן, יכול מאוד להיות שאם התרגלנו למוצר מסוים וכעת ננסה לטעום את אותו המוצר או מוצר דומה המיוצר על ידי יצרנית אחרת, הטעם לא יהיה זהה וזה יגרום לנו להתלבטות, אבל יכול גם להיות שיש המון מוצרים שכן יספקו אותנו וכן נרצה לעבור. לכן, שווה לאט לאט ובהדרגה לנסות כל מיני מוצרים שאתם יודעים שיש להם תחליפים והם חלק בלתי נפרד מהסל החודשי שלכם. אפשר כל פעם לנסות משהו אחר ואז בסוף להחליט אם אתם רוצים או לא רוצים לעבור, לפחות ככה ניסיתם ולא תצטרכו לשאול את עצמכם מעניין איך המוצר הזה, האם הוא טעים או פחות טעים ממה שאנחנו מכירים.