בריאות בדיור מוגן – יש דבר כזה?

המגורים בדיור המוגן הם פרק חדש ומרענן עבור כל מי שבוחר להתחיל את פרק חייו החדש בהם. עבור הדייר, זוהי ההזדמנות לרענן את אורחות חייו הנושנים, להקפיד על תזונה ולהשתתף בפעילויות ספורט מותאמות, וגם עבור אלה שהקפידו על כך בעבר – הדיור המוגן מאפשר המשך פעיל של אורח חיים זה. כיצד שומרים על בריאות נאותה בעת המגורים בדיור מוגן?

פעילות ספורט בחדר כושר

חדר כושר הוא המקום האולטימטיבי לקיים בו פעילות ספורטיבית. מקדש הספורט הזה בנוי כך שהמתעמל בו יכול לבחור בין המכשירים השונים כדי להביא את עצמו לכושר מספק. פעילות ספורטיבית באחד ממתקני הכושר היא חשובה מאוד כדי ליצור אורח חיים בריא. כמובן, יש צורך להתחשב במצב הפיזי של המתעמל, לא להעמיס יותר מדי על הגוף ולבחור במכשירים המתחשבים בגיל המשתמש, במצבו הפיזי ובקשיים הפיזיים השונים שיש לו. מדריכי כושר מלווים את הפעילות הספורטיבית, כדי להבטיח שלא יבוצעו פעילויות שאינן מותאמות למצב המתעמל. הם גם מסייעים למתאמנים לבנות תכנית אימונים נכונה ומיטיבה לגופם.

בתי דיור מוגן באזורים שונים בארץ משתדלים לספק שירותים מגוונים לדיירים שלהם. דיור מוגן בשרון בדרך כלל יבליט את כל נושא הקריבה למרכז ולים. דיור מוגן בצפון יבליט בדרך כלל את היתרון במחייה בצפון הארץ ודיור מוגן בדרום יבליט את השקט והשלווה

שימוש בשירותי רפואה מתקדמים

ככל שאנו מתבגרים, כך גם הצרכים הרפואיים שלנו גדלים. צוות מקצועי ומיומן ילווה כל דייר בתקופת שהותו בבית ויבטיח כי ייערכו בדיקות מקיפות כדי לוודא את מצב בריאותו אחת לתקופה, וכי תרופות יינטלו במועד שנקבע להם ובמינונים המתאימים. במצבי מצוקה ניתן לקרוא לעזרתו של הצוות הרפואי במהירות ובקלות. תמיכה רפואית נאותה היא אחד הדברים החשובים ביותר כדי להבטיח את אורח החיים התקין של הדייר. הזנחה רפואית, חוסר תשומת לב ומעקבים בלתי סדירים יגרמו לכך שהדייר יפתח מחלות שיהיה קשה להתאושש מהם אחר כך.

תזונה מאוזנת ועשירה

אחד האספקטים הבסיסיים ביותר המבטיחים אורח חיים בריא הוא שמירה על תזונה מאוזנת ונאותה. תזונה המורכבת משלוש ארוחות קבועות ביום, המבוססות על כל אבות המזון: חלבונים, פחמימות, שומנים, ויטמינים ומינרלים, תהווה את הבסיס הבריאותי החשוב ביותר לדייר. הארוחות המוגשות הן מגוונות וטעימות, והתפריט נבנה תוך התחשבות בצרכים הספציפיים המאפיינים את גיל הזהב.

אורח חיים בריא

המשפט "נפש בריאה בגוף בריא" איננו קלישאה ריקה. כשהנפש שלנו מאוזנת, שמחה ונינוחה – הגוף שלנו מגיב בהתאם.  קיום אורח חיים בריא הכולל פעילויות תרבות מגוונות, הליכה בחיק הטבע, משחקים בחברת דיירים נוספים, קריאת ספרים ופעילויות רבות נוספות, משפיעים על בריאותו הפיזית של הדייר לאין ערוך. חיי חברה עשירים ופעילות תרבותית מתאימה קיימת בשפע במרחבי הדיור המוגן – אתם רק צריכים לבחור את זו האהובה עליכם ביותר ולשלב אותה עם פעילויות מגוונות נוספות.

לסיכום, המגורים בדיור מוגן הם רק ההתחלה של פרק החיים החדש שבחרתם לעצמכם. הקפידו על פעילות ספורטיבית המשולבת עם תזונה מאוזנת ועם אורח חיים תרבותי עשיר, תוך התחשבות במצבכם הבריאותי, נטילת תרופות מתאימות והאזנה לצוות המקצועי המלווה, וראו כי טוב – תרגישו צעירים יותר, נמרצים יותר ומלאי בריאות.

לסיכום, בתי דיור מוגן בארץ מתחלקים לאזורים שונים. דיור מוגן בצפון, דיור מוגן בשרון או במרכז, דיור מוגן בדרום. כל בית דיור מוגן יבליט את היתרונות שלו. מה שהכי חשוב הוא לבחור בית דיור מוגן המתאים לצרכים שלכם ולאורח החיים שלכם.