איך עושים הסבה להנדסאי?

איך עושים הסבה להנדסאי?

 

 

 

אם אתם בעלי תואר אקדמי ראשון בתחום כלשהו ומרגישים שהגיע הזמן להתקדם למקצוע מכניס ויציב יותר, יכול מאד להיות שהאפשרות של הסבה להנדסאי תפורה עליכם. איך זה עובד, לאילו תחומים אפשר להגיע ולמי זה מתאים? הנה כל מה שחשוב לדעת.

 

מהי הסבה להנדסאי?

לימודי ההסבה מאפשרים לבעלי תואר ראשון בתחום מסוים ללמוד הנדסה ולקבל תעודת הנדסאי בתחומים שונים. הלימודים הם מגוונים ותלויים בתחום הספציפי (הנדסת תוכנה למשל תכלול נושאים שקשורים בעולם המחשבים והתכנות בעוד הנדסאים בתחום של הנדסה, תעשייה וניהול יגעו בנושאים של מנהל עסקים וכדומה).

 

מהם תנאי הקבלה?

תנאי הקבלה משתנים ממוסד למוסד וממסלול אחד למשנהו, אבל באופן כללי כמו תחומים אחרים יש צורך להציג ציונים מסוימים בבגרות ולפעמים בפסיכומטרי. עבור אלו שהם בעלי תואר ראשון ומעוניינים לעשות הסבה למקצוע לרוב תנאי הקבלה יהיו פשוטים יותר בזכות זאת.

 

למי זה מתאים?

הסבה להנדסאי זה משהו שמתאים לכל מי שמתעניין בתחומי ההנדסה השונים ורוצה לעשות שינוי קריירה. צריך לזכור שהלימודים לא שונים בתכלית ומדובר במסלולים ארוכים ויחסית תובעניים, אז צריך להיות מוכנים לדבר הזה מראש.

 

אילו מסלולי הנדסה קיימים?

האפשרויות ללימודי הנדסאים הן רבות ומגוונות וניתן לעשות הסבה לכל אחד מהתחומים. בין היתר אפשר לבחור בלימודי הנדסאי תוכנה, בניין, תעשייה וניהול, הנדסאי מכונות, הנדסאי תקשורת וניהול, הנדסאי מכשור רפואי, הנדסאי אלקטרוניקה ועוד.

 

אם אתם מרגישים שהגיע הזמן לשינוי ואתם מתחברים לתחומי לימוד ריאליים, מספרים, מדידות וכדומה – הסבה להנדסאי זו אופציה מעולה. זה משהו שיאפשר לנו ללמוד תחומים חדשים לחלוטין ולאחר הלימודים ייפתח בפנינו אופק תעסוקתי חדש ובהרבה מקרים גם מכניס מאד. שווה לחקור את הנושא יותר לעומק מכאן והלאה.