כיצד להוזיל עלויות בחיי היום יום

אין ספק, שכאשר אנחנו בודקים את ההוצאות החודשיות שלנו, בהרבה מקרים אנחנו מגלים כי מצטברים להם הרבה סכומים קטנים של עשרות שקלים בחודש לידי מחירים של מאות אם לא אלפי שקלים במידה ולא שמים לב לכך. הבעיה העיקרית היא האדישות והשאננות על הדברים שאנחנו משלמים: פלאפון, אינטרנט, כבלים בטלוויזיה וכדומה. בהתנהלות נכונה, ניתן לקצץ סכומים של מאות שקלים בחודש ובמצטבר אלפי שקלים בשנה.

הרבה אנשים לא יודעים זאת, אך כיום אנחנו נמצאים בשוק תחרותי מאוד בעולם התקשורת. אם בעבר היו 2 או 3 חברות בלבד, כיום יש מספר חברות רבות שמציעים שירותים דומים ומתחרים על ליבם של הלקוחות. לפעמים יהיה ניתן למצוא את אותו המוצר בהפרש של כמה עשרות שקלים.

ראשית, חשוב לעשות סדר בכל החשבונות הקיימים ולראות על מה ולמה משלמים מידי חודש. במקרים שמגלים כי משלמים יותר מידי על שירות כדוגמת אינטרנט/טלפון/כבלים. יש מספיק דברים שניתן לעשות אותם על מנת להפחית בעלויות בדיוק כפי שצוין.

ראשית, חשוב להבין באמת את הצרכים שלכם. יש הבדל בין רווק שגר לבדו/עם בת זוג לבין משפחה עם כמה ילדים. מן הסתם, שכיום הדור הצעיר יותר, כמעט ואינו צופה בטלוויזיה בשידורים חיים אלא רק בצפיה ישירה באינטרנט. לכן, במקרים הללו, מי שרוצה כבלים, יכול לבחור את האופציות הזולות יותר אם בכלל ובכך לחסוך מאות שקלים בחודש.

במקרה של משפחה, צריך לבחון על איזה חבילה אתם משלמים, על כמה ממירים וכדומה. כיום, לאור המתחרים הרבים שנכנסו לשוק, החברות הגדולות משתדלות להעניק חבילות עשירות יותר במחירים נמוכים מאשר בעבר ובכך ניתן לחסוך עשרות שקלים בחודש על עניין זה.

במקרה של תחום הסלולר, המחירים הם מאוד נמוכים לעומת העבר, וגם כאן חשוב לשים לב האם יש צורך בחבילות גלישה מנופחות (יש כאלו שממש חייבים), בשיחות לחו"ל, והודעות ללא הגבלה (שבפועל מי משתמש בהם היום כמעט). כיום ניתן לשלם על חבילות זולות של סלולאר מחירים מצחיקים של 30 ₪ בערך.

מבחינת אינטרנט, לרוב יש חלוקה בין ספק לתשתית, ואם עד כה רק בזק והוט יכלו לספק תשתית, כיום עוד כמה חברות הצטרפו לתחום זה והמחירים ירדו בהתאם.